Problemet med tryk under driften af ​​pumpen TSRm-158A

Alexander
1
svaret
243
af visning

Velkommen! Historien er sådan. Der er en pumpe ТСРм-158А og en elektronisk trykregulator EPS-16 fremstillet af “Pumps plus equipment”, Kharkov. Styreenheden står omkring 2,5 m over pumpen.Sug- og trykrør til regulatoren er 50 mm plast. Husledningen er også et 20 mm plastrør. højeste punkt 2,5 m over regulatoren. I henhold til instruktionerne og beskrivelsen af ​​controlleren skal det sikre driften af ​​vandforsyningssystemet i huset som en fuldgyldig indenlandsk pumpestation. Når der bruges koldt vand, er det dette, der sker.

Pumpen genererer et slukket tryk på ca. 2,2 MPa, tilkoblingen sker ved et tryk på ca. 1,1 MPa. Pumpen tænder og slukkes, der er ingen vilkårlige indeslutninger, der indikerer en lækage i systemet, og der er ingen lækager i øjet ved ledningerne i rørledningerne. Når den øjeblikkelige vandvarmer af Delimano-typen tændes efter en kort tids brugstid (ca. 3 minutter), lyser indikatorlampen på systemet, der kører ved tør kørsel på regulatoren, og den slukker for pumpen. Hvis vandvarmeren slukker tidligere, og da systemet fungerer, indtil nedlukningstrykket er nået, gentages den samme historie. Genstart af positionssystemet ændres ikke. Dette fortsætter, indtil du åbner vandhanen for at dræne koldt vand på ethvert andet sted.

Efter lidt, op til 1 liter. dræning af vand fra det hele vender tilbage til det normale. Efter råd fra producentens repræsentant forsøgte han at ændre skiftetrykket med en justeringsskrue - det hjalp ikke, han købte en hydraulisk akkumulator og monterede den i systemet (og satte det både før og efter regulatoren), men det ændrede ikke noget. Repræsentanter for Kievs servicecenter for producenten siger, at min pumpe ikke giver tilstrækkeligt pres (med deres mere "avancerede" pumpe, når kontrollen af ​​regulatorens nedlukningstryk var ca. 4 MPa.) De anså det ikke for nødvendigt at kontrollere driften med den førnævnte vandvarmer, fordi alt er klart for dem (køb en ny pumpe fra os, så bliver du glad).

Fortæl mig, hvad jeg skal gøre? Spyt på dyre avanceret elektronik og installer et typisk mekanisk relæ, eller er der nogen grund til, at jeg ikke kan tænke på? På forhånd tak for dit svar.

Besøgende kommentarer
  1. ekspert
    Nikolay Fedorenko
    ekspert

God eftermiddag Alexander.Jeg går videre fra den korrekte justering foretaget af skruen og installationen af ​​akkumulatoren i alle tilfælde.

Det forbliver kun to:

1. Gå til servicecentrets forhold, og installer den pumpe, de tilbyder. Forhåndsudtryk til dem dine betingelser. Det anbefales at bestille installationen fra dem. I dette tilfælde kommer de med deres "moderigtige" pumpe, installerer, og du accepterer arbejdet. Intet pres, ingen beregning.
    2. En værre mulighed. Ved lodning af et varmt rør kunne blikkenslagere foretage en intern "tilstrømning". Det er sandsynligvis kun muligt at opdage ved at placere kameraet i det indre af rørledningen og, i tilfælde af bekræftelse, lodde de defekte forbindelser. Figur 1 og 2 til visuel forståelse.

Værst af alt, hvis rørledningen er indkapslet i væggen og reparationer udføres, skal du derfor udelukke pumpen fra at arbejde først. Det er muligt, at pumpen ikke producerer det nødvendige tryk (i betragtning af dit maksimale høje fødepunkt på 5 meter), et stort antal vinkler og drejeforbindelser medfører tab af tryk.
    Bare i tilfælde af, skal du sørge for, at der er installeret en kugleventil ved søjlens udløb.

Derudover anbefaler jeg, at du gør dig bekendt med vores relateret artikel.

Vedlagte fotos:
Tilføj en kommentar

puljer

pumper

Warming