Het probleem met druk tijdens de werking van de pomp TSRm-158A
Hallo Zo is het verhaal. Er is een pomp ТСРм-158А en een elektronische drukregelaar EPS-16 vervaardigd door "Pumps plus equipment", Kharkov. De regelaar staat ongeveer 2,5 m boven de pomp. De zuig- en persleiding naar de regelaar zijn van kunststof 50 mm. De huisbedrading is ook een plastic buis van 20 mm. hoogste punt 2,5 m boven de controller. Volgens de instructies en beschrijving van de controller moet deze zorgen voor de werking van het watervoorzieningssysteem in het huis als een volwaardig huishoudelijk pompstation. Dit is wat er gebeurt bij gebruik van koud water.
De pomp genereert een afsluitdruk van circa 2,2 MPa, inschakelen vindt plaats bij een druk van circa 1,1 MPa. De pomp gaat aan en uit, er zijn geen willekeurige insluitsels die duiden op een lek in het systeem en er zijn geen lekken naar het oog bij de verbindingen van de pijpleidingen. Als de doorstroomverwarmer van het Delimano-type echter na korte tijd (ongeveer 3 minuten) wordt ingeschakeld, gaat het indicatielampje op het droogloopsysteem op de controller branden en wordt de pomp uitgeschakeld. Als de boiler eerder is uitgeschakeld, herhaalt hetzelfde verhaal zich terwijl het systeem werkt totdat de uitschakeldruk is bereikt. Het herstarten van het positiesysteem verandert niet. Dit gaat door totdat u de kraan opent om op een ander punt koud water af te tappen.
Na een klein beetje, tot 1 liter. het afvoeren van water wordt weer normaal. Op advies van de vertegenwoordiger van de fabrikant probeerde ik de schakeldruk te veranderen met een stelschroef - het hielp niet, ik kocht een hydraulische accumulator en monteerde deze in het systeem (ik installeerde het zowel voor als na de controller), maar het veranderde ook niets. Vertegenwoordigers van het Kiev-servicecentrum van de fabrikant zeggen dat mijn pomp niet genoeg druk levert (met hun meer "geavanceerde" pomp bedroeg de uitschakeldruk bij het controleren van de controller ongeveer 4 MPa.) Ze vonden het niet nodig om de werking te controleren met de bovengenoemde boiler, omdat alles is duidelijk voor hen (koop een nieuwe pomp bij ons en u zult gelukkig zijn).
Vertel me alsjeblieft wat ik moet doen? Spuug op dure geavanceerde elektronica en installeer een typisch mechanisch relais, of is er een reden die ik niet kan bedenken? Bij voorbaat dank voor uw antwoord.
Goedemiddag, Alexander.Ik ga uit van de juiste afstelling gemaakt door de schroef en de installatie van de accu in alle gevallen.
Het blijven er maar twee:
1. Ga naar de voorwaarden van het servicecentrum en installeer de pomp die ze aanbieden. Pre-uiting geven aan uw voorwaarden. Het is raadzaam om de installatie bij hen te bestellen. In dit geval komen ze met hun "modieuze" pomp, installeren en accepteer je het werk. Geen druk, geen berekening.
2. Een slechtere optie. Bij het solderen van een hotpipe kunnen loodgieters een interne 'instroom' veroorzaken. Het is waarschijnlijk mogelijk om alleen te detecteren door de camera in het binnenste van de pijpleiding te plaatsen en, in geval van bevestiging, de defecte verbindingen te solderen. Figuur 1 en 2 voor visueel begrip.
Het ergste van alles is dat als de pijpleiding in de muur is ommuurd en reparaties zijn uitgevoerd, de pomp daarom niet eerst mag werken. Het is mogelijk dat de pomp niet de benodigde druk produceert (gezien uw maximale hoge aanvoerpunt van 5 meter), een groot aantal hoeken en draaikoppelingen zorgen voor drukverlies.
Zorg er voor het geval dat er een kogelkraan is geïnstalleerd aan de uitlaat van de kolom.
Daarnaast raad ik u aan om vertrouwd te raken met onze gerelateerd artikel.