Oppvaskmaskinen Hotpoint Aricton lSF 9357 gir en F1-feil - hva skal jeg gjøre?
God ettermiddag falt feilen f1 ut - i følge instruksjonene er dette en feil fra lekkasjer. Ja, det var en lekkasje - funnet og fikset. Aquastop sjekket - fungerer. Etter eliminering oppstår feilen fortsatt, og tappepumpen fungerer konstant. Fortell meg hva jeg skal gjøre videre?
Besøkendes kommentarer
Legg til en kommentar
Hallo Når du riktig dekodet, indikerer denne feilen tilstedeværelsen av lekkasjer. Mer presist, driften av lekkasjesensoren. Lekkasjen ble eliminert, men det var også nødvendig å kontrollere driften og tørrheten (muligens ikke tørket etter eliminering av lekkasjen) på selve sensoren.
I tillegg kan du fremdeles inspisere:
- Dreneringspumpens funksjonalitet.
- Styret for operabilitet.
- Åpne eller funksjonsfeil elektroniske kretskontakter.
Hvis maskinen er under garanti, anbefaler jeg deg ikke å komme inn i den og kontakte et servicesenter for diagnose og reparasjon. Hvis du ikke kan ringe et system selv, må du ta kontakt med veiviseren.
Den andre løsningen på problemet er å ringe Hotline Ariston-tjenestestøttelinjen og spør en spesialist på nummer 8-800-333-3887. Vær oppmerksom på at fridagen er der på søndag, og andre dager, unntatt lørdag, jobber de fra klokka 7 om morgenen. De svarer på spørsmål med glede, det eneste, hvis det ikke er noen tekniker på plass, kan de da ringe deg tilbake etter at applikasjonen er igjen.