Problemet med trykk under driften av pumpen TSRm-158A

Alexander
1
svaret
243
av visning

Velkommen! Historien er sånn. Det er en pumpe ТСРм-158А og en elektronisk trykkregulator EPS-16 produsert av “Pumps plus equipment”, Kharkov. Kontrolleren står omtrent 2,5 m over pumpen. Suge- og trykkrøret til regulatoren er plast 50 mm. Hjemmekablene er også et 20 mm plastrør. høyeste punkt 2,5 m over kontrolleren. I henhold til instruksjonene og beskrivelsen til kontrolleren, må den sikre driften av vannforsyningssystemet i huset som en fullverdig innenlandsk pumpestasjon. Når du bruker kaldt vann, er det dette som skjer.

Pumpen genererer et avstengningstrykk på omtrent 2,2 MPa, og slås på skjer ved et trykk på ca. 1,1 MPa. Pumpen slås av og på, det er ingen vilkårlige inneslutninger som indikerer en lekkasje i systemet, og det er ingen lekkasjer i øyet ved leddene i rørledningene. Imidlertid, når øyeblikkelig varmtvannsbereder av Delimano-typen slås på etter en kort tids bruk (ca. 3 minutter), vil indikatorlampen på tørrsystemet lyse på kontrolleren og den slår av pumpen. Hvis varmtvannsberederen slås av tidligere, og når systemet fungerer til avstengningstrykket er nådd, gjentas den samme historien. Å starte posisjonssystemet på nytt endres ikke. Dette fortsetter til du åpner kranen for å drenere kaldt vann på et hvilket som helst annet punkt.

Etter litt, opptil 1 liter. drenering av vann fra det hele kommer tilbake til det normale. Etter råd fra produsentens representant prøvde jeg å endre svingtrykket med en justeringsskrue - det hjalp ikke, jeg kjøpte en hydraulisk akkumulator og monterte den i systemet (jeg installerte det både før og etter kontrolleren), men det endret ikke noe heller. Representanter for servicetjenesten i Kiev i produsenten sier at pumpen min ikke gir nok trykk (med deres mer "avanserte" pumpe, når kontrollen av kontrolleren var avstengningstrykket omtrent 4 MPa.) De anså det ikke som nødvendig å sjekke driften med den nevnte varmtvannsberederen, fordi alt er klart for dem (kjøp en ny pumpe av oss så blir du lykkelig).

Si meg, vær så snill, hva jeg skal gjøre? Spytt på dyr avansert elektronikk og installer et typisk mekanisk relé, eller er det noen grunn til at jeg ikke kan tenke på? På forhånd takk for svaret.

Besøkendes kommentarer
  1. ekspert
    Nikolay Fedorenko
    ekspert

God ettermiddag, Alexander.Jeg går videre fra riktig justering utført av skruen og installasjonen av akkumulatoren i alle tilfeller.

Det gjenstår, bare to:

1. Gå til vilkårene for servicesenteret og installer pumpen de tilbyr. Forhåndsstemme til dem dine forhold. Det anbefales å bestille installasjonen fra dem. I dette tilfellet vil de komme med sin "fasjonable" pumpe, installere, og du godtar arbeidet. Ikke noe press, ingen beregning.
    2. Et dårligere alternativ. Når lodding av et varmt rør, kan rørleggere lage en intern "tilstrømning". Det er sannsynligvis mulig å oppdage bare ved å plassere kameraet i det indre av rørledningen og, i tilfelle av bekreftelse, lodde de mangelfulle tilkoblingene. Figur 1 og 2 for visuell forståelse.

Verst av alt, hvis rørledningen er festet inn i veggen og reparasjoner utføres, utelukk derfor først driften av pumpen. Det er mulig at pumpen ikke produserer det nødvendige trykket (tatt i betraktning ditt maksimale høye tilførselspunkt på 5 meter), et stort antall vinkler og svingbare ledd medfører tap av trykk.
    Bare i tilfelle, sørg for at en kuleventil er installert ved utløpet til søylen.

I tillegg anbefaler jeg at du blir kjent med vår relatert artikkel.

Vedlagte bilder:
Legg til en kommentar

bassenger

pumper

varmer