Sådan rengøres kedlen Electrolux EWH 100 Magnum?
God eftermiddag I et privat hus er en lagerkedel “Electrolux”, model “EWH 100 Magnum” installeret. Opereres i det sjette år, rengøres aldrig.
Til rengøring drænet jeg vandet i henhold til instruktionerne, det vil sige, jeg åbnede varmtvandshanen, lukkede den kolde og åbnede derefter sikkerhedsventilen. I alt løb meget lidt vand ud: 2 liter fra hanen og en liter fra ventilen. Hvorfor? Kedlen er trods alt 100 liter.
Skru ti ikke ud. Fortæl mig hvad jeg skal gøre. Tak
Besøgende kommentarer
Tilføj en kommentar
Velkommen! Udformningen af de fleste vandvarmere, inklusive Electrolux, er sådan, at når enheden er korrekt tilsluttet vandforsyningssystemet, kan kun en del af væsken, der er i røret med varmt vand, tømmes. Dette er for at beskytte kedlen mod unødvendig dræning.
Faktum er, at moderne vandvarmere er designet til konstant tilstedeværelse af vand inde i tanken. Selv med lang ledig tid skal vandet være i tanken! Dette er nødvendigt for at beskytte varmeapparatet mod støv og forhindre korrosion (rust vises hurtigere ved skiftende vand-luft-tilstande end når det konstant er i vandet).
Rengøringsproceduren inkluderer ikke en fuldstændig dræning. Tømning kan muligvis kun være nødvendigt, når der udføres reparationsarbejde, for eksempel ved udskiftning af en varmeovn. Producenten "Electrolux" forbyder kategorisk at udføre rengøring af varmeelementerne.