Hvordan rengjøre lagringskjelen Electrolux EWH 100 Magnum?
God ettermiddag I et privat hus er en lagringsskjel “Electrolux”, modell “EWH 100 Magnum” installert. Operert i sjette år, aldri rengjort.
For rengjøring tappet jeg vannet i henhold til instruksjonene, det vil si at jeg åpnet varmtvannskranen, lukket den kalde og deretter åpnet sikkerhetsventilen. Totalt rant det ut veldig lite vann: 2 liter fra kranen og en liter fra ventilen. Hvorfor? Kjelen er tross alt 100-liter.
Skru av ti gjorde det ikke. Fortell meg hva jeg skal gjøre. Takk
Besøkendes kommentarer
Legg til en kommentar
Velkommen! Utformingen av de fleste vannvarmere, inkludert Electrolux, er slik at når enheten er riktig koblet til vannforsyningssystemet, bare en del av væsken som er i røret med varmt vann, kan tappes. Dette for å beskytte kjelen mot unødvendig drenering.
Fakta er at moderne varmtvannsberedere er designet for konstant tilstedeværelse av vann inne i tanken. Selv med lang ledig tid må vannet være i tanken! Dette er nødvendig for å beskytte varmeelementet mot støv og forhindre korrosjon (rust vises raskere ved vekslende vann-luft-modus enn når det konstant er i vannet).
Rengjøringsprosedyren inkluderer ikke fullstendig avløp. Tømming kan bare være nødvendig når du utfører reparasjonsarbeid, for eksempel når du bytter ut en ovn. Produsenten "Electrolux" forbyr kategorisk rengjøring av varmeelementene.