Hoe de opslagketel Electrolux EWH 100 Magnum schoonmaken?

Hoop
1
het antwoord
242
van bekijken

Goedemiddag In een woonhuis wordt een opslagketel "Electrolux", model "EWH 100 Magnum" geïnstalleerd. Gewerkt voor het 6e jaar, nooit schoongemaakt.

Voor het schoonmaken heb ik het water afgetapt volgens de instructies, dat wil zeggen, ik heb de warmwaterkraan geopend, de koude gesloten en vervolgens de veiligheidsklep geopend. In totaal liep er heel weinig water uit: 2 liter uit de kraan en een liter uit de kraan. Waarom? De ketel is immers 100 liter.

Schroef tien niet los. Vertel me alsjeblieft wat ik moet doen. Dank je wel

Bezoekers Reacties
  1. Deskundige
    Alexey Dedyulin
    Deskundige

Hallo Het ontwerp van de meeste boilers, waaronder Electrolux, is zodanig dat wanneer het apparaat correct is aangesloten op het watertoevoersysteem, slechts een deel van de vloeistof in de leiding met warm water kan worden afgevoerd. Dit is om de ketel te beschermen tegen onnodige afvoer.

Het feit is dat moderne boilers zijn ontworpen voor de constante aanwezigheid van water in de tank. Zelfs bij een lange stilstand moet het water in de tank zitten! Dit is nodig om het verwarmingselement tegen stof te beschermen en corrosie te voorkomen (roest verschijnt sneller bij afwisselend water-luchtmodi dan wanneer het constant in het water is).

De reinigingsprocedure omvat geen volledige afvoer. Het legen is mogelijk alleen nodig bij reparatiewerkzaamheden, bijvoorbeeld bij het vervangen van een verwarming. De fabrikant "Electrolux" verbiedt categorisch het uitvoeren van het reinigen van de verwarmingselementen.

Voeg een opmerking toe

Zwembaden

Pompen

Verwarmend